Glädje byttes till hopplöshet...

Ja, vad ska man säga...
Efter en ARG konversation med tidigare omnämnt rasförbund i måndags fick jag svaret i tisdags att nu hade de äntligen lyckats få tag på någon på Jordbruksverket och mitt pass var nu på väg hem tillrättat och klart :) Jag blev förstås jätteglad :D
Redan i dag hade det kommit och jag har just varit och hämtat ut det...

Allt såg ut som det var tänkt med stammen kompletterad och så.

Jag har mina pass i en särskild mapp i en särskild typ av plastfickor där jag sätter in ca halva passet i plastfickan och resten "hänger lös" - liiiite svårt att förklara kände jag :) . Hur som helst, för att underlätta för veterinären är det sidan med vaccinationerna på det sista bladet som hänger löst -  det är då bara att vika fram den sidan när det ska skrivas i.
Hästen i fråga var inne för vaccination 22/8 och fick då denna vaccination infört på ett vanligt vaccinationskort och det skulle skrivas in i passet när hon fått tillbaka det. Tänkte passa på i morgon när vi åker in med 2 andra hästar för vaccination eftersom passet nu kommit.

Började bläddra, fram och tillbaka flera gånger... Men sidan FINNS INTE!!! :O Detta är ju helt och hållet sanslöst! Jag har väntat på mitt pass i nästan tre månader - jag har tjatat och bett - och så kommer det äntligen hem, då är det ännu värre!!!

Jag är så fruktansvärt arg, ledsen och besviken! Fick dessutom BETALA FULLPRIS för all väntan och att få passet försört! Vad ledsen jag blir! ;(

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket



nej så tråkigt!! vi hade massa strul med bäbis pass också men jag orkade inte bry mig. fick vänta hur länge som helst på att få ett, och så hade de ändå inte fyllt i som vi bett dem, och dessutom fick vi ju inte reda på DNAtestet innan heller!

2011-09-13 @ 23:04:57
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja, tråkigt är det minsta man kan säga..! Jag blir så trött! Vaccinationssidan är ju ändå en av de allra viktigaste sidorna i passet - åtminstone för hästägaren.



Tycker det är konstigt att de skickade ut Bäbis pass innan DNAtestet var klart. Det borde de ju inte få göra tycker man...

2011-09-14 @ 07:55:38
URL: http://goldcot.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Men då... Sådant strul tar ju så mycket energi!!

2011-09-15 @ 12:05:31
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

klart.se

**************
RSS 2.0

Free Blog Content

Free Blog Content

Antal besökare
fr.o.m 110909
**************
**************
Välkommen till
stall Goldcot!
**************
Jag som innehar stuteri-
namnet heter Angelica
men även övriga familje-
medlemmar infattas.

Namnet Goldcot
godkändes hos SPAF
14/11-09

Från 30/5-11 har syster
Jessica fått ett eget
namn, och heter numer
stall Apricot!

**************