Där ser man...

Fick ett litet inlägg från Jennifer i mina kommentarer :) 

Postat av: Jennifer

Hej!
Jag hade en welshponny som var efter Tetcott Goldcrest. Min ponny skulle i så fall vara hennes 17:e och sista föl. Jag undrar om det var ni som hade henne?

http://www.youtube.com/watch?v=b6qGzsBsgp4

Vänliga Hälsningar,
Jennifer

2011-09-28 @ 12:44:14

Tetcott Goldcrest RW69 är mormorsmor till Goldcot Ziwa och At Lazt som vi har kvar. Deras mor Nikita RW934 var dotter till Tetcott Goldcrests dotter Nadja IV RW775.

En annan vändning på den här historien blev också att vår Nikita RW934 även är halvsyster till Jennifers Tintin IV :) De har nämnligen samma far, The Hale Helios RW56 - och var dessutom födda samma år! :D
Tänk som det kan bli!

Tyvärr så ägde vi ju inte Tetcott Goldcrest själva, men har varit i kontakt med Kicki som hade henne sista tiden...
Har mailat infon till Jennifer, men det fick mig att fundera på hur bra internet är till att få kontakt med folk :)
Jag hittade även Kicki via en slump på ett forum (som dessutom inte handlade om hästar) där hon hade nämnt Tetcott Goldcrest :D
Det är alltid roligt att få veta mer om hästarnas släktingar :)

 
Nikita RW934, Welsh sek.B, 1990-2009

Kommentarer
Postat av: Lina - Tävla om swarovskiarmband från Butik Quse

Vad kul!

2011-09-30 @ 20:36:54
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Visst är cyberrymden härlig!! ♥ Har haft tur hittills och bara träffat på underbara människor. Hoppas det fortsätter så.

2011-09-30 @ 23:01:05
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

klart.se

**************
RSS 2.0

Free Blog Content

Free Blog Content

Antal besökare
fr.o.m 110909
**************
**************
Välkommen till
stall Goldcot!
**************
Jag som innehar stuteri-
namnet heter Angelica
men även övriga familje-
medlemmar infattas.

Namnet Goldcot
godkändes hos SPAF
14/11-09

Från 30/5-11 har syster
Jessica fått ett eget
namn, och heter numer
stall Apricot!

**************