Världens bästa!

Vilken TUR att jag är så lyckligt lottad att jag har en bror, svägerska och brorsbarn som alltid ställer upp i vått och torrt när jag behöver ha hem hö - och diverse annat också!

Även Patric var med och hjälpte till i torsdags, och det var väl tur det! Det är inte lätt att få upp rundbalar som väger 200-250 kg OVANPÅ varandra med enbart muskelkraft - utan maskinell hjälp - kan jag tala om!
Vi rullade dem på ett par grova reglar (eller vad man nu kallar dem för :) ) men det var ganska brant uppför och att rulla dem över kanten underifrån är INTE lätt! Men vi var ju några stycken i alla fall (även om Daniel o Patric nog fick göra tyngsta jobbet).

Ja, jag VET att jag har en syster som ställer upp på allt också! Men hon var inte med just då! :D


Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Det behövs allt lite starka armar ibland! Vi har också laddat upp med hö som förhoppningsvis ska räcka hela vintern :)

2011-08-20 @ 21:35:06
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja, det ska gudarna veta ! :D

Har bara dubbelt så mycket till att köra in!

Men det är det värt om man slipper köra med bil o släp i vinter :)

2011-08-21 @ 13:34:08
URL: http://goldcot.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Uff, det lät jobbigt!! Duktiga ni!!

2011-08-21 @ 22:47:48
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

klart.se

**************
RSS 2.0

Free Blog Content

Free Blog Content

Antal besökare
fr.o.m 110909
**************
**************
Välkommen till
stall Goldcot!
**************
Jag som innehar stuteri-
namnet heter Angelica
men även övriga familje-
medlemmar infattas.

Namnet Goldcot
godkändes hos SPAF
14/11-09

Från 30/5-11 har syster
Jessica fått ett eget
namn, och heter numer
stall Apricot!

**************