En lättnadens suck...

Drog jag i morse när jag klev in i stallet och både Luna och fölet såg pigga o glada ut :)

Luna uppvisade mkt lindriga koliksymptom i går kväll. Hon lade sig o reste sig om vartannat och emellanåt rullade hon till lite, men hon slog inte med huvudet mot buken som de brukar vid kolik. För säkerhets skull ringde jag jourhavande veterinär och lite lugnare åkte jag hem från stallet, men av någon anledning måste man ju alltid måla upp värsta senariot. Inte så konstigt i och för sig med tanke på det som hänt.
Veterinären trodde det berodde på sammandragningarna som blir i livmodern efter födseln. Vi gick dock igenom allt vi kunde komma på i telefonen t.ex värme i hovarna? - nej; puls? - nej; andra fång symptom? - nej; avföring? - ja, flera gånger; feber? - nej. Jag fick rådet att om hon blev sämre ge henne lite smärtstillande, men hon lugnade sig lite och i morse var hon pigg o glad. Även lilla Yonquelle var pigg och alert - och nyduschad i mjölk :D

Yonquelles favoritställe är under mammas mage, där både äter och vilar hon



I dag var de ute i hagen några timmar, här är vi på väg in hon följer mig som en hund :)

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Så underbar hon är lilla tjejen!

2011-05-05 @ 17:19:59
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

klart.se

**************
RSS 2.0

Free Blog Content

Free Blog Content

Antal besökare
fr.o.m 110909
**************
**************
Välkommen till
stall Goldcot!
**************
Jag som innehar stuteri-
namnet heter Angelica
men även övriga familje-
medlemmar infattas.

Namnet Goldcot
godkändes hos SPAF
14/11-09

Från 30/5-11 har syster
Jessica fått ett eget
namn, och heter numer
stall Apricot!

**************