SÅÅÅÅ RÄDD JAG BLEV!!!...

Förbaskade hästskrälle!!!
Igår kväll när jag kom till stallet och skulle ta in hästarna låg Never ner med nosen i backen och såg allmänt hängig ut. Jag ropade på henne några gånger och hon tittade lite sakta på mig varefter hon vände bort huvudet och stöttade nosen mot marken igen. PANIK - är väl lindrigt att beskriva vad jag kände!!

Jag hann tänka väldigt många tankar innan jag tagit mig de 75-100 meter som det var fram till henne. Hon låg kvar när jag kom fram och jag började genast klämma och känna på henne, men hon var inte varm/ febrig, inte varm om hovarna och hade ingen förhöjd puls i benen. Men hon såg trött ut...

Då jag inte kunde se något fel, knuffade jag på henne lite och bad henne resa sig för att jag skulle kunna se om hon haltade eller hade något annat problem. Hon reste sig med ett stön och jag marscherade runt henne lite fram och tillbaka. Lite stel var hon, men hon är ju ingen direkt ungdom heller. Men jag kunde inte se något annat.
Jag gick tillbaka upp till stallet och lockade på henne men hon ville inte följa med, det gjorde däremot Windi. När Windi och jag kom in i stallet så kom Never som ett skållat troll! Verkade inte vara något fel på henne då inte!

För säkerhets skull tog jag ut henne på stallplanen och gick runt och gjorde snäva svängar mm för att se så hon inte "stapplade" i svängarna. Men jag kunde inte se något som helst fel på henne så det var bara att ställa in henne. Hon åt och verkade nöjd som vanligt. Var som vanligt i morse också...

Dumma häst till att luras och skrämmas på det viset!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

klart.se

**************
RSS 2.0

Free Blog Content

Free Blog Content

Antal besökare
fr.o.m 110909
**************
**************
Välkommen till
stall Goldcot!
**************
Jag som innehar stuteri-
namnet heter Angelica
men även övriga familje-
medlemmar infattas.

Namnet Goldcot
godkändes hos SPAF
14/11-09

Från 30/5-11 har syster
Jessica fått ett eget
namn, och heter numer
stall Apricot!

**************