Hmmmm

Spånar lite bland årets utställningar...
Tanken var att visa fölen, men är även sugen på att visa Ziwa också... Tyvärr är det ju inte överhopat med utställningar här omkring.

Funderar på om jag skulle visa Quento på Valla i Juli, eller vänta och visa honom i Nybro i augusti... Skulle gärna visa Ziwa i Nybro också :S

Lutar åt att Quellan och Youqer visas i Vreta i oktober... Dels för att jag hellre åker med Youqer utan mamma och dels för att Quellan ska få så mycket tid på sig som möjligt att bli färdig för ett sådant äventyr. Skulle dock hellre visat Youqer på någon av de tidigare utställningarna...

Har lite att fundera på... Hoppas det kommer till några flera visningstillfällen under tiden.



Hovslagaren var ute i dag och fixade till fötterna på några av våra pållar.

Ziwa som varit så ömfotad efter tidigare verkningar sista året har sedan förra verkningen blivit mycket bättre :) Hon var ändå lite lång i tårna (tror hon gått mer på trakterna när hon ömmat och det har gjort att tån lägger iväg) så jag ville ta ner henne i tån och med risk för att hon skulle bli ömfotad igen så beslutade vi att vi lägger på henne skor en verkningsperiod för att få hoven att sträva i rätt vinkel. Hon hade inte så mycket att spika i när skon skulle på dock, så hon kände av sömmarna - inte bra! Skon åkte av lika fort! Nä, då får jag finna mig i att vänta tänkte jag, för nu lär hon ju vara extremt ömfotad när hon verkades ner för skoning - och var så känslig för sömmarna! När hon sedan skulle ut till hagen tänkte jag; hur ska detta gå - stackars häst - på grusvägen med! Vi kom ut och jag väntade mog att hon i prinsip skulle stappla fram på framfötterna sittandes på bakbenen :( Men hästen trippar fram som inget hänt!! :) Visst de allra största stenarna reagerade hon på, men inte ens så mycket som hon gjort efter tidigare "vanliga" verkningar :)

Quellan skötte sig strålande vid sitt första möte med hovslagaren! Lite osäker först, men när hon väl ställt sig gick det kanon! :) Hon var lite sned på höger fram, men inte så det var direkt avvikande. Var orolig att hon skulle slitit snett nu när hon belastat benen så konstigt, och att det i sin tur skulle leda till mer problem i benställningen - så det var skönt att höra!

Youqer däremot fick värsta frispelet när första bakhoven skulle tas :O - men tror han fick mer panik av att han blev fasthållen i grimman än att vi höll på med fötterna... För när han väl lugnat sig var det inga problem :)

Sevillana stod som hon inte gjort annat :) Duktig pålle :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

klart.se

**************
RSS 2.0

Free Blog Content

Free Blog Content

Antal besökare
fr.o.m 110909
**************
**************
Välkommen till
stall Goldcot!
**************
Jag som innehar stuteri-
namnet heter Angelica
men även övriga familje-
medlemmar infattas.

Namnet Goldcot
godkändes hos SPAF
14/11-09

Från 30/5-11 har syster
Jessica fått ett eget
namn, och heter numer
stall Apricot!

**************