Det blev en liten fölis i alla fall :D !

I går morse hade Salima fått ett litet stoföl! Hon var helt fuxfärgad med lite vita hår i pannan.
Hon fick namnet Apricot's Rosima och är renrasig shetland.

Hon har redan som nyfödd nästan lika grova ben som Salima! En stadig bit :)

Nu har Yonquelle fått smeknamnet "Grållan" :D
Jag är inte längre osäker på färgen. Bilderna är tagna 1/8
Syns ganska tydligt nu vartåt det bär av, eller hur?


  
Det innebär ju att vi nu med säkerhet vet att Quickstep är skimmel.

Zoquento börjar också fälla av fölpälsen och verkar få en väldigt mörk fuxfärg, kan hända med mörkare man och svans... Han är väldigt mörk i taglet vid svansroten - ser helt svart ut, men det kan det ju inte vara eftersom han är fux. Att han är fux är det inget tvivel om. Kanske blir han leverfux? Eller svettfux som man sade förr...



Youqer är en riktig liten spjuver :) Han har helt klart fått rätt namn :D
När jag lade ut hö i hagen lade jag ifrån mig ena påsen när jag tömde den andra och som vanligt var han snabbt framme! :D Men denna gången hann jag knäppa några bilder på honom. Tror han försökte få höpåsen över huvudet på mig som han kastade med den - undrar om han försökte säga mig något...? :D :D :D



Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Grattis till fölet! Verkligen rejäla ben. Younger är så häftig

2011-08-07 @ 16:19:42
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

klart.se

**************
RSS 2.0

Free Blog Content

Free Blog Content

Antal besökare
fr.o.m 110909
**************
**************
Välkommen till
stall Goldcot!
**************
Jag som innehar stuteri-
namnet heter Angelica
men även övriga familje-
medlemmar infattas.

Namnet Goldcot
godkändes hos SPAF
14/11-09

Från 30/5-11 har syster
Jessica fått ett eget
namn, och heter numer
stall Apricot!

**************